Chuck, czak, trzymak, uchwyt frezów
Data dodania: 27-10-2022
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Trzymak frezów w prostnicy frezarki kosmetycznej, czyli kilka słów na temat chucka.
Chuck, czak, trzymak frezów - dziś kilka słów o problemie związanym z frezami, których nie można zablokować w prostnicy frezarki, ewentualnie nie można ich w ogóle włożyć w rączkę mikrosilnika. Problem bardzo często związany jest z chuckiem, którego nazwa niewiele mówi naszym klientom, stąd też nazwa robocza TRZYMAK FREZÓW. Niewielka, metalowa rurka znajdująca się wewnątrz prostnicy, w którą wsuwamy frezy, szczoteczki, gumki czy separatory. Specjalne pokrętło znajdujące się na prostnicy (czyli rączce frezarki kosmetycznej) umożliwia otwieranie i blokowanie chucka, dzięki czemu możemy frez włożyć lub wyjąć z prostnicy. Czasami jednak ta z pozoru banalna czynność staje się niewykonalna. Winny może być właśnie chuck, który uległ uszkodzeniu - np. zardzewiał jak ten prezentowany na zdjęciu. Nie ma wówczas innej rady jak wymienić go na nowy. Można zrobić to samemu lub skorzystać z usług naszego serwisu, który przy okazji wymiany chucka przeprowadzi konserwację całej prostnicy. Aby wykonać tą czynność własnoręcznie należy zacząć od zakupu nowego chucka (https://gebiss.pl/pl/p/Chuck-uchwyt-do-prostnicy-MicroNx/587). Tu warto zwrócić uwagę, iż "trzymak frezów" oferowany jest w naszym sklepie w dwóch średnicach (2.35mm do standardowych mandryli i 3.0mm do grubszych). Jeżeli korzystają Państwo z obu rodzajów mandryli warto zakupić oba chucki i w zależności od potrzeb przekładać je w prostnicy. Wymiana chucka o ile nie został zapieczony lub skrzywiony, nie należy do czynności trudnych. Wystarczy odkręcić głowicę (górną część) prostnicy, by wysunąć z niej oś, na której znajdują się łożyska. Blokując dolną część głowicy (tam gdzie znajduje się sprzęgiełko), odkręcamy przy pomocy kluczyka serwisowego stary chuck i wysuwamy go z osi. Następnie wsuwamy w oś nowy chuck i dokładnie go przykręcamy. Niestety jeżeli chuck został uszkodzony konieczne będzie wybicie go z osi głowicy, co już może znacznie utrudnić naprawę. Stąd nasza sugestia by prostnice w których chuck uległ awarii przysyłać do serwisu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog