Sprzedaż części zamiennych do napraw urządzeń medycznych
Czym się różni autoryzowany serwis autoklawów od nieautoryzowanego?
Czy osoba nieposiadająca uprawnień może naprawiać autoklaw?
W ofercie sklepu gebiss.pl znajdują się części zamienne do oferowanych urządzeń, z których niektóre są dostępne wyłącznie dla specjalistycznych serwisów medycznych zajmujących się serwisowaniem autoklawów. Wynika to z faktu, iż służą wyłącznie do naprawiania uszkodzonych urządzeń medycznych jakimi są bez wątpienia autoklawy. Generatory pary, pompy próżniowe, grzałki, płyty główne, systemy bezpieczeństwa czy inne podzespoły produkowane wyłącznie do konkretnych modeli autoklawów, mogą nabyć te podmioty, które uzyskały autoryzację producenta lub jego przedstawiciela, w zakresie dokonywania napraw i konserwacji danej marki autoklawu. Części zamienne, które nie są produkowane wyłącznie do konkretnych modeli autoklawów jak pompy wody, elektrozawory czy rurki silikonowe, nie są wyłączone ze sprzedaży, podobnie jak wszelkie części zamienne, których zużywanie się jest naturalnym procesem, a ich wymiana spoczywa na użytkowniku autoklawu. Zaliczamy do nich uszczelki drzwi, filtry czy tacki narzędziowe.
Skąd takie obostrzenia? Zarówno „Ustawa o wyrobach medycznych” jak i „Dyrektywa ciśnieniowa PED”, oraz protokoły bezpieczeństwa producentów autoklawów zabraniają naprawiania, przerabiania czy wykonywania procesów walidacyjnych osobom nieprzeszkolonym, które nie uzyskały stosownej zgody do wykonywania takich czynności. W odniesieniu do autoklawów sprawa dotyczy dwóch kwestii. Bezpieczeństwa zdrowia pacjenta, jak i bezpieczeństwa użytkownika sterylizatora parowego. Pierwszej kwestii nie trzeba chyba wyjaśniać, gdyż niesprawny lub źle naprawiony autoklaw może doprowadzić do nieprawidłowej sterylizacji narzędzi, a tym samym do zakażenia pacjenta. W przypadku użytkownika pamiętać należy, że przy nieumiejętnej naprawie może dojść do wybuchu nagromadzonego w komorze ciśnienia lub do porażenia prądem.
Co takiego ma autoryzowany przez producenta serwis, czego nie ma serwis nieautoryzowany? Przede wszystkim wiedzę, którą otrzymuje w postaci szkoleń, dostępu do dokumentacji serwisowej i procedur walidacyjnych odnoszących się do konkretnego modelu urządzenia. Nie bez znaczenia jest także dostęp do oryginalnych części zamiennych i aktualizacji danych. W zamian autoryzowany serwis odpłaca się producentowi skutecznymi naprawami, jak też raportami przyczyniającymi się do udoskonalania urządzenia poprzez eliminację często pojawiających się problemów.
Dlaczego zatem części zamienne, których nie może kupić każdy znajdują się na stronie sklepu gebiss.pl? Cenimy sobie transparentność i od lat hołdujemy zasadzie ujawniania cen produktów i usług jakie mamy w ofercie. Dzięki nim każdy może sprawdzić ile kosztuje u nas dana część, choćby jej nabycie było dostępne wyłącznie z usługą serwisową.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog