PolskiEnglishукраїнська
Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Blog » Walidacja ponaprawcza autoklawów Enbio

Walidacja ponaprawcza autoklawów Enbio

Data dodania: 11-01-2024
Walidacja autoklawu Enbio, czyli dokładne przetestowanie sterylizatora pod kątem prawidłowego działania po naprawie. Walidacja wykonywana jest w oparciu o procedury serwisowe producenta i podlega archiwizacji, która przekazywana jest do Enbio po zakończeniu zlecenia naprawczego.


Zgodnie z zaleceniami producenta każdy autoklaw marki Enbio musi przejść walidację po wykonanej naprawie. Jej celem jest dokładne sprawdzenie poprawności działania naprawionego autoklawu. Proces walidacyjny składa się z szeregu testów przeprowadzanych zarówno z pustą, jak i załadowaną komorą sterylizacyjną mających na celu weryfikację urządzenia we wszystkich możliwych parametrach jego pracy. Zdarza się bowiem, że autoklaw ma usterkę, której główna przyczyna zostanie wykryta i wyeliminowana, jednak współtowarzysząca jej nieprawidłowość nadal zakłóca procesy sterylizacyjne. Przykładowo błąd E12 w autoklawie Enbio oznacza nieszczelność w układzie hydraulicznym. Podczas diagnozy serwisant ustala, że przyczyna awarii spoczywa w zapchanym generatorze pary i z tego powodu wymienia niedrożny element. Autoklaw po naprawie zaczyna pracować jak należy, jednak w układzie hydraulicznym pozostają resztki kamienia, który przemieszczając się zatyka elektrozawór. I znów mamy błąd E12, chociaż przed chwilą autoklaw był sprawny. Takich przykładów można mnożyć bez liku, dlatego każdy autoklaw nie wyłączając Enbio zobowiązany jest przejść proces walidacji ponaprawczej, zgodnej z instrukcją serwisową producenta. W jej toku przeprowadza się szereg cykli sterylizacyjnych, mierząc za pomocą programu serwisowego parametry i czas poszczególnych czynności. Każda walidacja kończy się wykonaniem testu chemicznego i archiwizacją, która przekazywana jest do producenta. Karta ponaprawcza wraz z wynikami testów, po jej zarchiwizowaniu w naszym systemie przekazywana jest klientowi. Dzięki niej wie jakim czynnościom serwisowym podlegał autoklaw w trakcie naprawy.


 
alt

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu